Wandelen als oplossing voor burn-out

Wandelen als oplossing voor burn-out

Deze week kreeg ik ontzettend veel leuke reacties op mijn bericht over de ochtendwandeling. Vanochtend weer een heerlijke wandeling gemaakt. Om kwart over zeven op pad en daarmee mijn 10.000 stappen voor vandaag al bijna gehaald.

Energie om de dag te beginnen

Toen ik vanochtend tussen de weilanden liep, de molen in de verte en de kievieten een duikvlucht over het land zag maken, werd ik blij. Lekker doorstappen, mijn hoofd leegmaken en weer energie om de dag te beginnen. Ik voelde mij ook bevoorrecht. Dat we in zo’n mooie omgeving mogen wonen en in een paar minuten echt buiten kunnen zijn.

Wandelen is populair

Steeds meer mensen wandelen. Het Ommetje van Erik Scherder is razend populair. Het mooie van wandelen is dat je kunt lopen zo ver en wanneer je wilt. In je eigen tempo. Geen verplichtingen. Je neus achterna. De frisse wind in je gezicht en genieten van de natuur om je heen. Als wandelen mij en veel anderen zo goed doet en zo gezond voor ons is, waarom doe ik hier dan niets mee in mijn praktijk? Dit zette mij aan het denken. En dat is het mooie van wandelen. Het brengt je op ideeën en je kunt er even heerlijk op kauwen.

De signalen van burn-out

Een op de zes mensen worstelt met burn-outklachten. Kijk je om je heen dan realiseer je je dat het met een op de zes mensen in je omgeving dus niet zo goed gaat. Een van je vrienden, je collega’s of misschien wel je partner. Vaak pikken we de signalen niet goed op terwijl ze vaak heel helder zijn. Mensen met burn-outklachten gaan vaak nog harder werken. Ze schrappen als eerste de leuke dingen uit hun agenda zodat ze alle ballen in de lucht kunnen houden. Een kort lontje, slecht slapen. De alarmbellen zouden af moeten gaan. Vaak zijn ze heel goed in het aanleggen van een rookgordijn zodat hun omgeving niet kan ontdekken dat het niet goed met hen gaat.

Het kan anders

Dat dit echt anders moet weet ik al langer. Daar maak ik mij hard voor. Het kan ook anders en “Versla je burn-out in 60.000 stappen” is geboren. Door coaching en wandelen met elkaar te combineren kan ik mensen met burn-outklachten helpen om een burn-out tegen te gaan. Dat ga ik dus ook doen. Benieuwd hoe? Neem contact met mij op en ik vertel je graag meer.

close
e-book weer grip op je agenda

Neem jij altijd al het werk op je schouders?
Loop je jezelf steeds voorbij? Wil je weer grip op je agenda? Download dan deze gouden tips.

Laat hieronder je e-mailadres
achter en je kunt
het e-book downloaden.

Na het aanvragen van dit e-book ontvang je
een e-mail om je e-mailadres te bevestigen.
Daarna stuur ik je regelmatig tips en
inspiratie die je helpen zodat
grip kunt houden op je agenda.